NI OLVIDAMOS, NI CALLAMOS.

“Defendemos la memoria histórica y las lenguas de Aragón”

NI OBLIDAMOS, NI CALLAMOS

“Esfendemos a memoria istorica y as luengas d’Aragón”

Os aquí presens, en representazión d’organizazions diversas y manimenos unidas en a defensa d’os intreses d’a nuestra tierra, nos reunimos nuevamén iste 23 d’abril ta zelebrar o Día Nazional d’Aragón. Un 23 d’abril en o cual recordamos a nuestra profunda identidat como pueblo, naxida d’os nuestros antigos fueros, o Chustizia, os grans churistas, a concordia, o pauto…

No queremos dixar pasar iste día sin reivindicar que se reconoxcan os nuestros dreitos istoricos y libertaz, tantas vezes negaus por o españolismo zentralista, ya que no ye posible garra cambio estructural sin que istos permanexcan en primer plano.

Una zelebrazión a nuestra que no ha de limitar-se a un solo día: agora más que nunca, toz os días emos de reivindicar-nos como nazión aragonesa; no podemos olbidar a nuestra identidat de lugar milenario.

Porque agora más que nunca emos de defender-nos d’os ataques que pretenden tornar a un Estau español zentralista. As fuerzas politicas d’estrema dreita -de dreita y mesmo de suposada zurda- quieren acabar con as identidaz propias, con a diversidat que ha sabiu convivir en sieglos d’istoria común.

Emos d’estar perén alerta, en modo de defensa, no podemos baxar a guardia porque quieren fer-nos retacular en dreitos conquerius con muito esfuerzo y sacrifizio.

Tenemos un gubierno d’Aragón que niega a violenzia machista, que ataca a lo feminismo, que promueve l’odio y a xenofobia a las personas migrans, que ataca os dreitos d’as personas LGTBI, que quiere destruyir a nuestra identidat propia aragonesa, que niega as luengas que se fablan en Aragón y quieren privar que s’escriba a istoria real d’a memoria democratica, porque para ellos nomás vale o discurso franquista que se construyió en as cuaranta añadas de dictadura.

O zaguero 20 de noviembre quedó zircunduzida a lei de memoria democratica, lo fazioron con quimera añadida, fendo-lo consonar con a calendata d’a muerte d’o dictador. Todas y toz os aquí presens sin eszezión, creyemos firmemén en que ye una lei que estió creada ta zarrar definitivamén feridas ubiertas y que permanexesen curadas ta cutio, nunca como l’instrumento de confrontanza que beluns malintenzionadamén han quiesto veyer. Como diz o suyo preambulo,

“Construyir a memoria democratica a partir d’a memoria d’o pasau y d’a más rigorosa conoxenzia istorica ye a mena más firme d’alimentar a nuestra democrazia d’os prenzipios eticos y morals que la fortalexerán fren a os discursos d’a esclusión y a intoleranzia, d’asegurar, a la finitiva, o nuestro futuro de convivenzia y paz. Ye impreszindible, en ixe sentiu, recordar y omenachear as vidas y as esperenzias d’aquellas personas que s’esforzoron por conseguir y defender en Aragón un rechimen democratico”.

Mils d’aragoneses y aragonesas luitoron por un mundo más libre y no podemos dixar que tornen a estar olbidaus en as marguins. Porque a suya dignidat y o sentiu d’a suya luita d’antes más han d’inspirar-nos debán d’as roncas d’o presén.

Desafíos como el de que todos los avances que se han logrado durante años y, sobre todo, en los últimos años, para defender nuestras lenguas propias, se los han cargado de un plumazo. Les dan igual las leyes: el Presidente del Gobierno de Aragón ha decidido que aquí solo se habla castellano; el catalán y el aragonés no existen.

Este es un ataque que no podemos dejar pasar. Nos vuelven a mandar a las trincheras, pero no vamos a dejar que nos venzan: debemos reforzarnos en todos los ámbitos, en nuestras organizaciones y apoyando a todas las organizaciones que defienden nuestras lenguas.

Pero también tenemos que defender nuestros derechos sociales y laborales, defender la calidad de los servicios públicos para conseguir paulatinamente, un cambio de modelo, en el que los aragoneses y aragonesas podamos decidir, por nosotros mismos, el modelo político, social y económico que deseamos.

Tenemos que movilizarnos para conseguir una Carta de derechos sociales para Aragón, que suponga un nuevo modelo social y económico para nuestro territorio, en el que esté encuadrado un Marco Aragonés Propio de relaciones laborales y sociales.

Hemos vivido durante estos meses y estamos viviendo hoy las justas protestas del campo aragonés y los problemas sociales y ambientales que desafían la gestión de la alimentación. Estas protestas están asociadas a un modelo económico que busca beneficiar al dinero y no a la vida, en el que el pequeño agricultor y distribuidor son grandes perjudicados así como también la permanencia de la población en el medio rural.

Que nos escuchen todos los oídos, que nadie caiga en el equívoco, porque a pesar de los siglos de imposición y de asimilación españolista, conservamos intacta nuestra identidad propia aragonesa, férreamente mantenida por quienes nos precedieron y por los que hoy creemos en un Aragón mejor, le pese a quien le pese.

Las organizaciones que estamos aquí presentes y otras muchas que están dispersas por todo el territorio aragonés, debemos redoblar los esfuerzos para mantener viva la llama aragonesista.

Es imprescindible que esa identidad aragonesa propia, este sentirse e identificarse con el territorio y sus gentes, se transmita y se inculque ya en la escuela y, por lo tanto, venga reflejada en los materiales escolares. Es inadmisible que el último currículo aragonés haya omitido las particularidades que conforman nuestra historia, nuestros paisajes, nuestra cultura y economía, en definitiva, nuestro ser e identidad colectiva. Si no hacemos hincapié en la correcta formación de nuestra ciudadanía, nuestra identidad se diluirá en la todopoderosa hegemonía españolista.

Frente a tanto desafuero, este es el dilema: Aragón o sumisión. Y por ello exigimos que se reconozcan nuestros derechos históricos y libertades, que se reconozca la soberanía que reside en el pueblo aragonés hacia su derecho a la autodeterminación.

ENTALTO ARAGÓN LIBRE, SOBERANO Y FEMINISTA!!!

 

Firmantes:

OSTA

CUT

ISTA

Rolde de Estudios Aragoneses

Fundación Gaspar Torrente

Renaxer

Partido Carlista de Aragón

Alazetal

Estado Aragonés

Aragón Despierta

CHA